Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /public_html/plugins/system/articlesanywhere/src/Replace.php on line 61

AKTUALNOŚCI

 

REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO

„Mój piękny ogród w Hałcnowie”

I.Organizator konkursu:
Rada Osiedla Hałcnów zwana dalej Organizatorem.
II.Cel konkursu
1.Budzenie zainteresowania przestrzenią, w której żyjemy.
2. Rozwijanie wrażliwości artystycznej.
3.Wykonanie fotografii ukazującej piękno hałcnowskich ogrodów.
4. Promocja Hałcnowa.

III.Zasięg i warunki uczestnictwa w konkursie:
1. Tematem zdjęć jest piękno prywatnych ogrodów, znajdujących się w Hałcnowie. Wykaz
ulic wchodzących w skład Osiedla Hałcnów stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego
regulaminu.
2. Nie dopuszcza się pokazywania ogrodnictw, szkółek zieleni, przestrzeni publicznych
etc.
3. Konkurs skierowany jest do mieszkańców osiedla Hałcnów. Nie dopuszcza się udziału
firm ani osób zajmujących się pielęgnacją zieleni. Nie dopuszcza się udziału członków Rady
Osiedla Hałcnów.
4.Autorem pracy może być jedna osoba, będąca mieszkańcem Hałcnowa. Wyklucza się
prace tworzone wspólnie.
5. Do konkursu mogą być zgłaszane wyłącznie prace autorstwa uczestnika, nie naruszające
praw autorskich osób trzecich, nigdzie poprzednio niepublikowane. Uczestnik konkursu
ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne wady prawne pracy zgłoszonej do
Konkursu.
6.Autorzy prac nadsyłają Oświadczenie - zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
stanowiącą Załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu. Administratorem danych
osobowych uczestników konkursu jest Rada Osiedla Hałcnów.

IV.Ramy czasowe trwania konkursu:
Konkurs trwa od 1 lipca 2022 roku do 30 września 2022 roku

V.Zasady zgłoszenia prac konkursowych.
1. Zgłoszenia na konkurs dokonuje się poprzez przesłanie maksymalnie 5 fotografii na
adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Zdjęcia powinny być zapisane w formacie JPG w
wielkości nie przekraczającej 3 MB.
2. Przy zgłoszeniu zdjęcia do konkursu należy podać:

- imię i nazwisko autora fotografii
- oświadczenie o byciu autorem zdjęć i posiadaniu praw autorskich,
- zgodę na nieodpłatne przeniesienie autorskich praw majątkowych dotyczących
nadesłanych prac na rzecz Organizatora, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, na
polach eksploatacji wskazanych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 o prawie autorskim
i prawach pokrewnych (Dz. U. Z 2006 r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm) w tym w
szczególności w zakresie wykorzystywania techniką drukarską i cyfrową, wystawiania,
udostępniania na stronach internetowych Organizatora oraz we wszelkich materiałach
promocyjnych i reklamowych, bez względu na sposób ich zwielokrotnienia i
wprowadzenia do obrotu.
- Zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
- Informację o lokalizacji przedstawionej na zdjęciu (tylko nazwa ulicy).
3.W przypadku gdy na fotografiach znajduje się wizerunek osób, uczestnik przesyłając
fotografię powinien dostarczyć podpisane oświadczenie o zgodzie na wykorzystanie
wizerunku. W przypadku, gdy fotografia nie przedstawia ogrodu jej autora, uczestnik
powinien dostarczyć zgodę właściciela ogrodu.
4. Konkurs przebiega w następujących etapach:
- Zdjęcia można wykonywać od 1 lipca 2022 r do 30 września 2022 roku
- Zdjęcia należy przesyłać w terminie od 1 lipca 2022 r. do 30 września 2022 r.
- Razem z pracami Uczestnik dostarcza zgłoszenie udziału w konkursie oraz zgodę na
przetwarzanie danych osobowych Załącznik 2.
- Prace, w tym nagrodzone, zostaną zaprezentowane na Facebooku Rady Osiedla Hałcnów,
w kolejności ich nadsyłania.
- Spośród dostarczonych prac Komisja Konkursowa wybierze 3 zwycięskie zestawy.
- Komisja Konkursowa liczyć będzie 5 osób. W skład Komisji wchodzić będą
przedstawiciele Rady Osiedla lub osoby wskazane przez Organizatora.
- O tym, które zestawy prac zwyciężą zadecyduje Komisja Konkursowa.
- Internauci wyłonią laureatów 3 wyróżnień, poprzez polubienia zestawów zdjęć.
- Komisja Konkursowa w ocenianiu prac będzie brała pod uwagę piękno przydomowych
ogrodów, znajdujących się w Hałcnowie, oraz walory artystyczne zdjęć.

VI. Nagrody

- 1 Nagroda: rzeczowa o wartości 500 zł, ufundowana przez Urząd Miejski w Bielsku-
Białej - Radę Osiedla Hałcnów.

- 2 Nagroda: Voucher na zakupy o wartości 300 zł, ufundowany przez właściciela Szkółki
Krzewów Ozdobnych Konior.
- 3 Nagroda: Voucher na zakupy o wartości 200 zł, ufundowany przez właściciela Szkółki
Krzewów Ozdobnych Konior.

- 3 Wyróżnienia: upominki książkowe ufundowane przez Urząd Miejski w Bielsku-Białej
oraz Vouchery na zakupy każdy o wartości 50 zł, ufundowane przez właściciela Szkółki
Krzewów Ozdobnych Konior.
- W przypadku braku możliwości wyłonienia zwyciężców, Organizator zdecyduje o
innym podziale i przeznaczeniu nagród.

VII.Wykorzystanie prac
Z chwilą nadesłania, fotografie przechodzą na własność Organizatora, który nieodpłatnie
przejmuje autorskie prawa majątkowe do nadesłanych prac, z możliwością wykorzystania
ich na cele promujące dzielnicę Hałcnów.

VII.Postanowienia końcowe.
Przesyłając zgłoszenie na Konkurs Uczestnik potwierdza, że wyraża zgodę na zasady
Konkursu zawarte w regulaminie.

 

 

ZAŁĄCZNIK Nr 1

do REGULAMINU KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO

„Mój piękny ogród w Hałcnowie”

Wykaz ulic wchodzących w skład Osiedla Hałcnów

HAŁCNÓW ULICE: 13 Zakrętów, Agronomówka, Ametystowa, Architektów nr nieparzyste od 1 do 65,
Barkowska nr nieparzyste od 253 do końca, Bystra nr parzyste od 118 do końca, nr nieparzyste od 153 do
końca, Bzowa, Cedrowa, Chemików, Chryzantemowa, Czeremchowa, Czerwona nr parzyste od 110 do
końca, nr nieparzyste od 151 do końca, Deszczowa, Do Lasu, Elektryków, Fizyków, Głośna, Grenady,
Hałcnowska nr parzyste od 166 do końca, nr nieparzyste od 161 do końca, Helska, Iliady, Jakuba Bojki,
Jakuba Jasińskiego, Jana Brzechwy, Jana Kubika, Janowicka, Jarzębinowa, Jowisza, Józefa Braka,
Kaczeńców, Kaszubska, Kępna, Kolonia, Krańcowa nr nieparzysty 167, Krasnoludków, Kryształowa,
Krzemionki, ks. Pawła Skiby, Księżycowa, Księży Las, 10 Lawendowa, Leonida Teligi, Leszka
Czarnego, Macieja Rataja, Macierzanki, Magnolii, mjr. Henryka Sucharskiego, Marglowa, Mariana
Czecza, Marii Dąbrowskiej, Marii i Bolesława Wysłouchów, Marynarska, Miejska, Murarzy, Muzealna,
Nad Słonicą, Niepodległości nr 121, Nowy Świat, Obca, Odysei, Ojcowska, Okręgowa, Oksywska,
Oliwkowa, Orchidei, Pasażerska, Pawła Bobka, Pisarska, Pod Dębem, Pod Kasztanem, Porąbki,
Przyjaźni, Pucka, Rodzinna, Romantyczna, Saska, Serdeczna, Siostry Małgorzaty Szewczyk, Skrzatów,
Spartakusa, Stanisława Mikołajczyka, Suchy Potok, Szlak, Taternicza, Tysiąclecia, Wacława
Sieroszewskiego, Walecznych, Wawelska, Wincentego Witosa, Władysława Kiernika, Wysoka,
Wyzwolenia nr parzyste od 80 do końca, nr nieparzyste od 111 do końca, Wyżynna, Zagrody, Zakole,
Zalotników, Zbyszka z Bogdańca, Żurawinowa, Żywa

 

 

ZAŁĄCZNIK Nr 2

do REGULAMINU KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO

„Mój piękny ogród w Hałcnowie”

Zgłoszenie

Imię i nazwisko autora zdjęć: .....................................................................................
Adres e-mail: ...............................................Telefon...............................................................
Lokalizacja ogrodu (tylko nazwa ulicy)..................................................................................

Oświadczenie

Oświadczam, iż zapoznałem/zapoznałam się z Regulaminem Konkursu Fotograficznego pt. „Mój piękny
ogród w Hałcnowie” i zgadzam się z warunkami uczestnictwa w Konkursie w nim zawartymi.
Oświadczam, że jestem autorem zdjęć i posiadam do nich wyłączne, autorskie prawa majątkowe.
Oświadczam, iż wyrażam zgodę na gromadzenie i przetwarzanie moich danych osobowych podanych na
potrzeby uczestnictwa w Konkursie wyłącznie na potrzeby związane z przeprowadzeniem i
rozstrzygnięciem Konkursu, zgodnie z Ustawą z dnie 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych.
Pod rygorem odpowiedzialności odszkodowawczej wobec Organizatora oświadczam, iż są to dane
prawdziwe.
.....................................................................................
Imię i nazwisko osoby biorącej udział w konkursie

Pan Jarosław Klimaszewski Prezydent Miasta Bielska-Białej zaprasza do udziału w programie „Energia na miarę”. Celem programu jest wspomożenie mieszkańców w zmniejszeniu zużycia energii elektrycznej i cieplnej. Możemy skorzystać z indywidualnych porad specjalistów, które pomogą zmniejszyć zużycie energii, a w konsekwencji zmniejszyć płacone za nią rachunki. Doradca energetyczny złoży wizytę, zbierze niezbędne informacje, a nawet kamerą termowizyjną sprawdzi jakość termiczną pomieszczeń. Po miesiącu otrzymamy propozycję planu działań oraz bezpłatny pakiet energetyczny (zestaw drobnych, energooszczędnych urządzeń – np. żarówki, maty termoizolacyjne, perlatory itp.) mające pomóc w osiągnięciu oszczędności. W trakcie spotkań nic nie będzie sprzedawane, ani nie będą promowane żadne produkty. Dla najbardziej oszczędnych gospodarstw przewidziano cenne nagrody.

Zamieszczony formularz zgłoszeniowy można wydrukować i przekazać do Wydziału Ochrony Środowiska i Energii Urzędu Miejskiego. Formularz wraz ze szczegółami znajdziemy też na stronie www.pnec.org.pl/energianamiare

 

 

 

Wydział Ochrony Środowiska i Energii Urzędu Miejskiego przypomina o obowiązku złożenia deklaracji o źródłach ciepła i spalania paliw CEEB. ‼️
➡️ Obowiązek ten ciąży na każdym właścicielu lub zarządcy budynku lub lokalu.
➡️ Termin złożenia deklaracji – do 30 czerwca 2022 r. dla źródeł ciepła działających przed 1 lipca 2021 r. i 14 dni dla źródeł ciepła zainstalowanych i uruchomionych po 1 lipca 2021 r.
➡️ Wzory deklaracji – na stronie internetowej CEEB.
➡️ Deklarację można złożyć elektronicznie (strona internetowa  https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq ) lub „papierowo” w Wydziale Ochrony Środowiska i Energii.
➡️ Za nieterminowe złożenie deklaracji grozi grzywna do 500 zł (do 5 tys. zł w przypadku orzeczenia sądowego).
 
 

 

W końcu ruszyła długo oczekiwana budowa nowego przedszkola. 10 lutego 2022 r. na działce przy ul. Janowickiej pierwsze łopaty wbili Jarosław Klimaszewski - Prezydent Miasta Bielska-Białej oraz Adam Marszałek Prezes firmy WODPOL. Na plac budowy wjechały już maszyny do robót ziemnych. Rozpoczęto wyburzanie budynku i zdejmowanie humusu. Planowany czas realizacji inwestycji, to 18 miesięcy.

 

 

 

Kiedy remont ulicy Bobka? Chyba nieprędko - a wina leży po stronie samych mieszkańców. MZD wstrzymał remont do czasu zbudowania kanalizacji sanitarnej. Tymczasem AQUA SA informuje, że nie może ukończyć inwestycji, bo mieszkańcy (rejon ulic Bobka, Kiernika, Witosa i innych) blokują prace projektowe. Bez ich zgód nie uzyskamy dotacji finansowej - nie będzie więc ani kanalizacji, ani nowej nawierzchni drogi. Szanowni Mieszkańcy - AQUA SA zwraca się do Was z apelem o podpisanie zgód na prowadzenie kanałów przez Wasze własności. Wykażmy się zrozumieniem sytuacji i prospołeczną postawą.

 

 

Gdzie się szczepić – tel. 989
Wobec ciągle istniejącego zagrożenia wirusem covid-19 i zbliżającej się fali OMIKRON, w trosce o zdrowie i życie, wszyscy powinniśmy się zaszczepić. Na ogólnopolskiej, darmowej infolinii telefonicznej nr 989 otrzymamy do wyboru kilka najbliższych, aktualnie działających punktów szczepień i w łatwy, przyjazny sposób ustalimy termin. Informację o tym otrzymamy dodatkowo w postaci SMS-a. Warto skorzystać z tej możliwości i zadzwonić na numer 989. Szczepmy się!

Podkategorie

 

W 2019 roku zakończyła swoją kadencję Rada Osiedla Hałcnów działająca od 2015 roku. W wyniku wyborów do rad osiedli, które odbyly się w Bielsku-Białej 16 czerwca 2019 roku, w skład nowej Rady weszły następujące osoby:

 

Beata Bożek

Krzysztof Brandys

Ryszard Gałuszka

Janusz Gruszeczka

Grzegorz Janowicz

Andrzej Kołodziejski

Marek Kózka

Ksenia Łaciak

Jan Nycz

Szymon Okamfer

Jerzy Raczek

Jan Ruszaj

Robert Sroka

Anita Szymańska

Janusz Tabiś

 

Nowa Rada Osiedla wybrała Zarząd, który stanowią:

Anita Szymańska – przewodnicząca

Marek Kózka – wiceprzewodniczący

Ksenia Łaciak – skarbnik

Beata Bożek – sekretarz

 

Do Komisji Rewizyjnej zostali wybrani:

Jan Nycz

Jerzy Raczek

Ryszard Gałuszka

Wśród najważniejszych kierunków działalności Rady można wyróżnić:

 

  1. prowadzenie działalności informacyjnej skierowanej do mieszkańców,
  2. stały kontakt z mieszkańcami osiedla oraz reagowanie na propozycje, postulaty i interwencje zgłaszane przez mieszkańców osiedla,
  3. poprawa i rozwój infrastruktury w naszym osiedlu,
  4. bezpieczeństwo w ruchu drogowym i bezpieczeństwo publiczne,
  5. organizacja i wspieranie organizacji imprez kulturalnych, edukacyjnych, sportowych, rekreacyjnych i integracyjnych dla mieszkańców Hałcnowa, oraz współpraca z radnymi, instytucjami miejskimi, instytucjami, placówkami, organizacjami i stowarzyszeniami działającymi w Hałcnowie.

           

  1. Działalność informacyjna

 

Rada Osiedla informowała o swojej działalności na Facebooku, w parafialnej gazetce „W Moim Kościele” oraz podczas Dni Sportu Jesień 2019.

Informowaliśmy między innymi o:

- Bieżących pracach Rady, podejmowanych inicjatywach, pismach, sprawach w toku,

- Planowanych zmianach w siatce połączeń komunikacji publicznej w Hałcnowie

- Stanie powietrza w Hałcnowie

- Uchwale dotyczącej zmiany w opłatach za gospodarowanie odpadami komunalnymi

- Uruchamianych i planowanych inwestycjach na terenie Hałcnowa

- Budżecie Obywatelskim

- Plebiscycie Aktywny Senior

- Wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w rejonie ul. Orchidei i Czeremchowej

- Przekazaniu dla hałcnowskich seniorów Kopert Życia

- Możliwości składania wniosków do Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Bielska-Białej.

 

  1. Stały kontakt z mieszkańcami osiedla

 

Zgodnie ze Statutem Osiedla Hałcnów członkowie Rady spotykali się na comiesięcznych posiedzeniach oraz pełnili dyżury, w czasie których mieszkańcy osiedla mogli zgłaszać problemy, bolączki i propozycje działań. Wśród zgłaszanych interwencji dominowały problemy drogowe. Propozycje do planu pracy Rady zgłaszane były również drogą mailową (nowy adres Rady Osiedla to: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) oraz za pośrednictwem strony internetowej www.halcnow.pl a także bezpośrednio członkom Rady Osiedla.

 

W 2019 roku podjęto 7 Uchwał Rady Osiedla i 0 uchwał Zarządu Rady Osiedla.

 

Członkowie Zarządu Osiedla uczestniczyli także w  spotkaniach organizowanych przez Urząd Miejski, Kolegium Przewodniczących Rad Osiedli lub inne Rady Osiedli.

W zebraniach Rady Osiedla uczestniczyli radni oraz przedstawiciele Policji i Straży Miejskiej.

W trakcie ubiegłorocznej działalności zorganizowano następujące spotkania:

9 comiesięcznych zebrań Rady Osiedla

17 stycznia 2019 r. odbyło się tradycyjne spotkanie noworoczne organizowane przez Polski Związek Emerytów, Rencistów  i Inwalidów koło nr 7 w Hałcnowie, Radę Osiedla Hałcnów, Parafialno-Szkolny Klub Sportowy „Beskidy” i Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Hałcnowa z Panem Jarosławem Kimaszewskim, naczelnikami wydziałów Urzędu Miejskiego, przedstawicielami jednostek samorządowych, radnymi, przedstawicielami organizacji
i placówek dydaktycznych działających na terenie Hałcnowa.

30 stycznia na wniosek Rady Osiedla Hałcnów skierowany do Prezydenta Miasta Bielska-Białej – pana Jarosława Klimaszeskiego – odbyły się konsultacje społeczne dotyczące Studium zagospodarowania przestrzennego Bielska-Białej ze szczególnym uwzględnieniem Hałcnowa. Rada Osiedla sporządziła protokół ze Spotkania Konsultacyjnego, który został przekazany do Prezydenta Miasta Bielska-Białej. 

Na lutowym zebraniu Rada Osiedla tradycyjnie przyznała Hałcnowskie Anioły, które zostały wręczone podczas Zebrania Sprawozdawczego dnia 27 marca 2019 roku. Uhonorowane zostały osoby, które w szczególny sposób działają w naszej hałcnowskiej społeczności. Wyróżnieni
w ten sposób zostali: pani Anna Kalita, pani Krystyna Stanclik i pan Stefan Raszka.

27 marca odbyło się coroczne Zebranie Sprawozdawcze z mieszkańcami, w obecności przedstawicieli władz miasta, jednostek samorządowych oraz radnych.

Na szczególną uwagę zasługują obchody Narodowego Święta Niepodległości, które koordynowała Rada Osiedla Hałcnów wraz z Domem Kultury w Hałcnowie. Na organizację wydarzeń pozyskano środki finansowe z projektu Niepodległa. W ramach obchodów zorganizowano między innymi wystawę plenerową historycznych zdjęć związanych z kulturą w Hałcnowie, wydano okolicznościowy folder, dofinansowano warsztaty kulinarne, kotylionowe oraz malowania flag na koszulkach. Odbyły się lekcje historii w Hałcnowskiej Izbie Historycznej oraz Wieczór Pieśni
i Poezji Patriotycznej. Zorganizowano także uroczystości związane ze świętem w dniu 11 Listopada, na które składał się uroczysty przemarsz spod jednostki OSP w Hałcnowie, Msza Święta, otwarcie wystawy plenerowej, akademia w Domu Kultury w Hałcnowie oraz Koncert Laureatów Przeglądu Pieśni i Piosenki Patriotycznej. W ramach realizacji obchodów współpracę podjęły także następujące organizacje i instytucje: Parafialno-Szkolny Klub Sportowy „Beskidy”, Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Hałcnowa, Szkoła Podstawowa nr 28, Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów koło nr 7 w Hałcnowie, Ochotnicza Straż Pożarna w Hałcnowie i Parafia w Hałcnowie.

Rada Osiedla Hałcnów pozyskała sponsora,  firmę DAAS Group, dzięki któremu udało się wyprodukować i przekazać hałcnowskim przedszkolakom 129 kamizelek odblaskowych z logo Hałcnowa.

Ponadto uczestniczyliśmy także w licznych wydarzeniach, organizowanych przez instytucje i organizacje działające na terenie naszej dzielnicy.

 

  1. Poprawa i rozwój infrastruktury w naszym osiedlu

 

Na bieżąco, przez cały rok zgłaszano do realizacji odpowiednim służbom sprawy dotyczące naszej dzielnicy, sprawy takie jak: niedrożność rowów, brak oznakowania, koszenie trawy, usuwanie pni drzew, naprawa placu zabaw, usuwanie szkła z rozbitych przystanków, usuwanie nieczystości z koszy, brak oświetlenia ulicznego, drobne naprawy dziur w drogach. 

 

Z większych prac zrealizowano między innymi:

 

Montaż bramownicy na wjeździe w ul. Architektów od strony ronda przy drodze ekspresowej, co radykalnie, wraz z otwarciem dla ruchu ul. Matyldy Linert (dawna Nowohałcnowska) przyczyniło się do poprawy bezpieczeństwa w tym rejonie.

Remont fragmentów dróg, m.in. plac służący do parkowania przy cmentarzu przy ul. Księzy Las, oraz dziur w nawierzchni ulic Sucharskiego, Jana Kubika

Remont i montaż nowych urządzeń zabawowych na placu zabaw, znajdującym się przy ul. Wyzwolenia / Księży Las.

Remont ulicy Rodzinnej z kwoty 100 tys. zł. będących w dyspozycji Rady.

Ogłoszony został przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania ul. Wyzwolenia i Krzemionki i budowy chodnika przy ul. Krzemionki.

Zebrano od mieszkańców uwagi dotyczące połączeń autobusowych w Hałcnowie, które zostały przekazane do Miejskiego Zakładu Komunikacji a następnie do Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej.

Ponadto:

Zaopiniowano pozytywnie wniosek do Rady Osiedla o opinię o budowę chodnika na węźle Rosta

Zaopiniowano pozytywnie wniosek do Rady Osiedla o opinię w sprawie budowy chodnika przy ul. Barkowskiej

Zaopiniowano wniosek do Rady Osiedla o opinię w sprawie koncepcji budowy chodnika przy ul. Krzemionki.

Zaproponowano wstrzymanie się od wprowadzenia zmian na ul. Architektów i przyległych, m.in. montażu dodatkowych progów, do czasu otwarcia ul. Matyldy Linert (dawna Nowohałcnowska).

Zgłoszono do firmy Aqua zalewanie posesji znajdujących się przy ul. Pisarskiej i Zagrody

 

  1. Bezpieczeństwo w ruchu drogowym i bezpieczeństwo publiczne

 

Wielokrotnie zwracaliśmy Straży Miejskiej oraz Policji uwagę na bardzo niebezpieczne sytuacje i nieprawidłowe zachowanie kierowców, do których dochodzi w rejonie Szkoły Podstawowej nr 28 (ul. Sucharskiego i zatrzymywanie się rodziców na zakazie), ul. Nowy Świat (parkowanie na chodniku i utrudniony przejazd) oraz na parkingu przy Domu Kultury (tarasowanie wjazdu na mniejszy parking, zwłaszcza w czasie niedzielnych mszy). Zwracaliśmy też uwagę na przekraczanie prędkości na takich ulicach, jak Wyzwolenia, Hałcnowska, Janowicka, Krzemionki i Witosa. Ponadto wskazaliśmy jako miejsca niebezpieczne: przejście ul. Księży Las pod drogą ekspresową, końcowy przystanek linii 31.

 

Ponownie wnioskowaliśmy o montaż kamery monitoringu miejskiego w okolicy parkingu przy Domu Kultury. Na skutek naszych wniosków, Policja oraz Straż Miejska podjęły szczególne zadania patrolowe we wskazanych miejscach.

 

  1. Współpraca

 

Rada Osiedla Hałcnów współpracowała z radnymi z naszego okręgu:

 

Bronisławem Szafarczykiem:  remonty dróg, chodnik przy ul. Krzemionki,  monitoring, zagospodarowanie centrum Hałcnowa, zagospodarowanie otoczenia budynku przy ul. Wyzwolenia, plac zabaw, ochrona środowiska, obiekty sportowo-rekreacyjne, trasy rowerowe, komunikacja autobusowa.

Karolem Markowskim: remonty dróg.

Tomaszem Wawakiem: komunikacja autobusowa, ochrona środowiska.

Edwardem Kołkiem: kultura, organizacja wydarzeń.

 

Rada Osiedla Hałcnów współpracowała również z następującymi organizacjami i placówkami z naszej dzielnicy:

Parafialno-Szkolnym Klubem Sportowym „BESKIDY”,

Ochotniczą Strażą Pożarną w Hałcnowie

Domem Kultury w Hałcnowie

Hałcnowskim kołem Emerytów, Rencistów i Inwalidów

Stowarzyszeniem na rzecz Rozwoju Hałcnowa

Szkołą Podstawową nr 28 w Bielsku-Białej

Przedszkolem nr 43

Parafią w Hałcnowie

Akcją Katolicką

 

Rada Osiedla dysponowała skromnymi środkami finansowymi w wysokości 8 tys. zł. przekazanymi z budżetu Miasta Bielska-Białej, które przeznaczyła na wsparcie działań statutowych:

Szkoły Podstawowej nr 28

Przedszkola nr 43

Domu Kultury

Hałcnowskiego koła nr 7 Emerytów, Rencistów i Inwalidów

Akcji Katolickiej

Parafialno-Szkolnego Klubu Sportowego „Beskidy”

Stowarzyszeni na Rzecz Rozwoju Hałcnowa

Ochotniczej Straży Pożarnej w Hałcnowie

oraz na bieżące potrzeby Rady.

 

Szczegóły dofinansowań zawarte są w Sprawozdaniu finansowym z działalności Rady Osiedla Hałcnów za 2019 rok.

 

Przez cały rok Rada Osiedla współpracowała z Urzędem Miejskim w Bielsku-Białej i jego wydziałami, Biurem Rady Miejskiej, wymienionymi wcześniej instytucjami, organizacjami i placówkami oraz radnymi. Wszystkim gorąco dziękujemy za współpracę.

 

Nowa Rada Osiedla wytyczyła kierunki pracy:

Ustaliliśmy roboczy podział na trzy grup, które mają się zajmować sprawami drogowymi, pozostałymi inwestycjami i organizacją wydarzeń.

Bardzo ważna jest budowa kolejnych chodników w Hałcnowie. Po chodniku przy ul. Krzemionki uważamy, że powinien zostać zbudowany chodnik przy ul. Wyzwolenia po południowej stroni, tj. od szkoły nr 28 do ul. Krzemionki.

Przy projektowanych ciągach pieszych pragniemy zwrócić uwagę na konieczność przewidzenia infrastruktury rowerowej, która w naszej dzielnicy praktycznie nie istnieje

Uważamy, że w Hałcnowie potrzebny jest wielofunkcyjny obiekt sportowo-rekreacyjny z zapleczem gastronomiczno-klubowym, skatepark czy Dom Dziennego Pobytu dla osób starszych.

Rada Osiedla nowej kadencji jest także zainteresowana inicjowaniem i realizacją wydarzeń adresowanych do mieszkańców dzielnicy.

 

Istotne jest dla nas także:

Wsłuchiwanie się w potrzeby, wnioski i pomysły mieszkańców, reprezentowanie interesu mieszkańców na zewnątrz, opiniowanie projektów dotyczących naszej dzielnicy.

Kontynuowanie polityki informacyjnej

Kontynuowanie działań zmierzających do poprawy infrastruktury drogowej, chodnikowej a także sportowo-rekreacyjnej.

Kontynuowanie współorganizacji i uczestnictwa w wydarzeniach społecznych, kulturalnych, sportowych
i religijnych na terenie naszej dzielnicy.

Współpraca z organizacjami, placówkami, radnymi oraz instytucjami miejskimi.

 

*****

Podpisano:

Anita Szymańska

Przewodnicząca Rady Osiedla

 

Marek Kózka                          

Wiceprzewodniczący RO