Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /public_html/plugins/system/articlesanywhere/src/Replace.php on line 61

  Przed miesiącem informowaliśmy o niezwykle ciekawym przedsięwzięciu uczniów i nauczycieli naszego Gimnazjum nr 6 -  o realizacji projektu nazwanego Szkoła z klasą 2.0. Już jutro rozpoczniemy publikację cyklu artykułów szczegółowo prezentujących dokonania gimnazjalistów, które zrealizowane zostały w ramach tego programu. Poniżej przypominamy artykuł sprzed miesiąca:

            5 czerwca gościliśmy w szkole ważnych dla nas gości: przedstawicieli hałcnowskich organizacji, rodziców, naszych absolwentów, przyjaciół szkoły. Obecni byli również uczniowie i nauczyciele, mimo że spotkanie odbywało się w godzinach popołudniowych. Powodem był szkolny Festiwal Projektów 2.0, czyli prezentacja tego, co działo się w naszej szkole w tym roku szkolnym. Festiwal był równocześnie podsumowaniem naszej tegorocznej współpracy z Centrum Edukacji Obywatelskiej, czyli ostatnim z ważnych zadań obowiązkowych w ramach projektu Szkoły z klasą 2.0.  

 

            W przygotowania zaangażowanych było mnóstwo osób (w czasie prezentacji głos zabierało ponad 30 twórców projektów). W czasie całego roku szkolnego grupa nauczycieli tworzących Zespół 2.0 we współpracy z chętnymi uczniami pracowała, wykorzystując w jak najszerszym zakresie technologię informacyjno-komunikacyjną.

 

Szukaliśmy materiałów, sprawdzaliśmy nowe narzędzia, tworzyliśmy własne materiały, staraliśmy się pracować, wykorzystując nowe metody i nowe możliwości, jakie wynikają w wprowadzania do edukacji technologii. Tworzyliśmy prezentacje, kręciliśmy filmy, komunikowaliśmy się (coraz sprawniej) z pomocą narzędzi internetowych. Rozmawialiśmy na forum klasowym i szkolnym o trudnościach i zagrożeniach, jakie łączą się z korzystaniem z TIK, dyskutowaliśmy o bezpieczeństwie i uczciwości. Efektem stał się szkolny Kodeks 2.0, czyli zbiór zasad, o jakich trzeba pamiętać, jeśli chce się mądrze, bezpiecznie i uczciwie korzystać z TIK. Obowiązkowe zadania musieli wykonać wybrani, pozostali włączali się jednak w bieżącą pracę i dzięki temu ilość projektów i materiałów okazała się bardzo duża. W czasie Festiwalu pokazaliśmy wybrane prezentacje. Staraliśmy się dobrać je tak, aby pokazać różnorodność zainteresowań gimnazjalistów: były projekty artystyczne, techniczne, językowe, ekologiczne, matematyczne, przyrodnicze, dziennikarskie i medialne. Pokazaliśmy je oczywiście w większości w formie multimedialnej, bo w ten sposób łatwiej opracowywać materiały i m.in. dokumentować wydarzenia szkolne. Można jednak było również obejrzeć "rzeczywiste" prace uczniów (zdobiące stoły i ściany naszej sali gimnastycznej), skosztować angielskich muffinek, napić się kawy... i podyskutować po skończonych prezentacjach.

 

          Był to pierwszy Festiwal Projektów 2.0 w naszym gimnazjum, choć podobne spotkania podsumowujące całoroczne działania szkoły były kiedyś tradycją naszej szkoły. Myślę, że możemy być zadowoleni z efektów pracy, choć już wiemy, co trzeba będzie dopracować w przyszłym roku. Po spotkaniu rodzice wyrażali się bardzo pochlebnie o pracy swoich dzieci, podkreślali, że nie do końca zdawali sobie sprawę z tego, że nasi uczniowie, korzystając z komputera w domu - nie zawsze tylko grają :) 

            Spotkanie zakończyliśmy poczęstunkiem i gdyby nie to, że dobiegała 19.00 - pewnie moglibyśmy dzielić się wrażeniami i szukać nowych inspiracji jeszcze dłużej. Cieszymy się, że udało się zorganizować Festiwal Projektów 2.0, bo stał się on dla naszych gimnazjalistów okazją do tego, żeby pokazać rodzicom, czego dokonali, w czym brali udział. Niejednokrotnie słyszymy od uczniów (czasem między wierszami), jak ważne jest dla nich pokazanie rodzicom, ile potrafią, dlatego właśnie musimy postarać się, aby w przyszłym roku informacja o festiwalu dotarła do jak największej liczby rodziców i aby kolejne spotkanie odbyło się w jeszcze szerszym gronie.

Anna Wójcik - Jachowicz


Od redakcji:

Prezentacja efektów pracy zespołów twórców trwała ponad 1,5 godziny, ale nikt ani przez chwilę się nie nudził. Nad wyraz bogaty wachlarz tematów podejmowanych przez gimnazjalistów sprawiał, że każdy mógł znaleźć pośród nich co najmniej kilka najbardziej dla niego interesujących. Na scenie – jeśli tak można powiedzieć – sytuacja zmieniała się dynamicznie. Podróżowaliśmy przez świat kultury, techniki, fizyki, chemii, technologii i komunikacji. Uczniowie ze swadą prezentowali swoje osiągnięcia – a było co podziwiać. Warto chyba pomyśleć o tym, by mogły one być zaprezentowane szerszej publiczności hałcnowskiej.

Więcej szczegółów znajdziemy na stronie Gimnazjum: KLIKNIJ

Skomentuj na Forum: KLIKNIJ