• 2 głosów - średnia: 1.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beskidzka Droga Integracyjna
#1
Kolejną drogą budowaną na terenie naszego osiedla ma być Beskidzka Droga Integracyjna. Ma ona prowadzić od węzła Suchy Potok w kierunku wschodnim - poprzez Kozy, Andrychów, Wadowice, aż do Głogoczowa, czyli łączyć się z popularną Zakopianką. Ma to być droga dwujezdniowa o parametrach drogi ekspresowej, a więc o dość wysokim poziomie bezpieczeństwa.
Od szeregu miesięcy w gminach na trasie przyszłej drogi trwają społeczne konsultacje. Odbyły się one także u nas - szkoda, ze tak mało osób o tym wiedziało.
W wielu miejscowościach, po burzliwych dyskusjach, dokonano wyboru jednego z proponowanych przez projektantów, wariantu. Jednakże w Wadowicach nie doszło do porozumienia. Duży opór stawił komitet złożony z ok. 500 mieszkańców. Pozostali podjęli dyskusję na łamach między innymi internetu.
Proponuję obejrzeć filmik utworzony przez zwolenników budowy tej drogi, oto link:
http://www.youtube.com/watch?v=BoWTSgmhj24
  Odpowiedz
#2
Informacja z Internetowego Serwisu Gminy Kęty:

Kęty a Beskidzka Droga Integracyjna

Beskidzka Droga Integracyjna, której znaczenie i niezbędność powstania była mocno akcentowana i promowana w latach 2007-2008 przez władze samorządowe Gminy Kęty ma dziś zapalone zielone światło.

Znaczenie BDI dla gminy było wielokrotnie charakteryzowane. Zdaniem burmistrza Romana Olejarza jest dla Kęt „oknem na świat”, przyczynkiem do ożywienia gospodarczego przy równoczesnym rozwiązaniu problemów komunikacji tranzytowej.
BDI to dzisiaj priorytetowe zadnie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Województwa Małopolskiego. Takie stanowisko wyraził na spotkaniu z samorządowcami i posłami w Krakowie w grudniu 2008r. Sekretarz Stanu Ministerstwa Infrastruktury Zbigniew Rapciak. Znaczenie i preferencje dla inwestycji podkreślał wielokrotnie Wojewoda Małopolski Jerzy Miller. Ostatnie robocze spotkanie z Wojewody z samorządowcami w tej sprawie odbyło się 29 grudnia w Andrychowie.
Jest tylko jedno „ale”. Czy uda się opracować wariant jej przebiegu, który ostatecznie uzgodnią samorządy gmin, przez które ma ona przebiegać? Na razie dalszym pracom projektowym zagraża brak konsensusu Wadowic, Kalwarii i Skawiny.
Konsultacje z mieszkańcami przebiegu trasy przez gminę Kęty pozwoliły Urzędowi Gminy wyrazić pozytywne stanowisko wskazując preferencje dla wariantu nr 1, zgodnie z korytarzem ustalonym w planie przestrzennego zagospodarowania. Całkowicie zanegowany został wariant nr 2 z uwagi na przebieg przez tereny zwartej zabudowy mieszkaniowej i podział miasta na dwie części.
Pozytywne są również stanowiska wyrażane przez władze i mieszkańców m.in. Kóz, Porąbki, Andrychowa i Bielska-Białej. Jednak przedsięwzięcie uda się zaprojektować, jeżeli uzgodniona i wytyczona zostanie cała trasa od Głogoczowa do Bielska-Białej. I nie o pieniądze tym razem chodzi. Te bowiem w kwocie ponad 2 mld. zł są zapewnione przez budżet państwa.
  Odpowiedz
#3
Najnowsze informacje dotyczące BDI:

http://www.krakow.gddkia.gov.pl/wydarzen...zebieg-bdi
  Odpowiedz
#4
Istotne informacje dla mieszkańców naszej dzielnicy dotyczące BDI.

http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/bl...,1911.html
  Odpowiedz
#5
Dla tych co nie lubią szukać.
Projekt węzła, Suchy Potok.
http://krakow.gddkia.gov.pl/images/stori...KO_2-1.pdf
  Odpowiedz
#6
Warto wybrać się na spotkanie 17 listopada w sprawie BDI Smile
  Odpowiedz
#7
Dla przypomnienia Exclamation

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wraz z projektantami organizuje 17 listopada w Miejskim Domu Kultury w Hałcnowie publiczną prezentację rozwiązań projektowych i wariantów obowiązujących przy budowie Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. Spotkanie informacyjne rozpoczyna się o godzinie 17:00, wcześniej od 10:00 do 17:00 dyżur będą mieli projektanci.
  Odpowiedz
#8
No to dodajmy, ze aktualnie są rozważane dwa warianty przebiegu tej drogi - wariant 1 zgodny z planem zagospodarowania Gminy Kozy i wariant 2 tzw. podgórski. W obydwu z nich BDI rozpoczyna się na węźle Suchy Potok i na początkowym odcinku biegnie równolegle do ul. Witosa, w odległości ok 200 - 300m na północ od niej. Potem wariant 1 skręca w kierunku północnym, przecina ul. Krzemionki i biegnie w kierunku pólnocno-wschodnim, by w rejonie skrzyżowania ul. Spółdzielczej, Dolnej i Nadbrzeżnej w Kozach przekroczyć potok Pisarzówka. Wariant 2 planowany jest w kierunku wschodnim, nad torami kolejowymi w okolicy przystanku kolejowego Krzemionki w kieurnku gór. W obydwu przypadkach przewidywane są do wyburzenia niektóre stosunkowo nowe domy znajdujące się na północ od ul. Witosa.
Naprawdę warto pójść i zobaczyć co nas czeka - może zabrać głos w dyskusji, zgłosić jakieś uwagi?

Tu w pdf zobaczycie przebieg obydwu wariantów:
http://www.inwestycje.blog.bielsko.pl/bl...ona_2.html
  Odpowiedz
#9
Tu znajdziecie kilka artykułów na temat Beskidzkiej Drogi Integracyjnej, która ma zostać wybudowana do 2018 roku:

http://www.krakow.gddkia.gov.pl/media-o-...-do-2018-r

A o tym mamy dyskutować w środę:

[Obrazek: bdiwarianti.png]



[Obrazek: bdiwariantii.png]


Szczegółowo w pdf (w lepszej skali) możecie zobaczyć to tutaj:
http://krakow.gddkia.gov.pl/wydarzenia/2...acyjna-bdi
  Odpowiedz
#10
Przypomnienie dla zainteresowanych.
To już dzisiaj!
Spotkanie informacyjne rozpoczyna się o godzinie 17:00, wcześniej od 10:00 do 17:00 dyżur będą mieli projektanci
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości